Prestatie-indicatoren
3.1 Verhogen belevings- en gebruikswaarde van de openbare ruimte | |||||||
Topindicator | |||||||
Indicator | Nulmeting | R2015 | B2016 | R2016 | Status | Bron/Frequentie | |
gemiddelde waardering bewoners voor buurt als leef- en woonomgeving | 7,5 | 7,5 | 7,3 | 7,3 | Kenniscentrum MVS, eens per jaar | ||
Subindicator | |||||||
Indicator | Nulmeting | R2015 | B2016 | R2016 | Status | Bron/Frequentie | |
straten, paden en trottoirs in de buurt zijn goed begaanbaar (% bewoners (helemaal) eens) | 67% | 67% | 63% | 67% | waarstaatjegemeente.nl, eens in de 2 jaar | ||
De laatste burgerpeiling is uit 2014 | |||||||
in de buurt zijn weinig tot geen dingen kapot (% bewoners (helemaal) eens) | 75% | 75% | 75% | 75% | waarstaatjegemeente.nl, eens in de 2 jaar | ||
De laatste burgerpeiling is uit 2014 | |||||||
de buurt is schoon (% bewoners (helemaal) eens) | 59% | 59% | 61% | 59% | waarstaatjegemeente.nl, eens in de 2 jaar | ||
De Burgerpeiling is uit 2014 | |||||||
Perken, plantsoenen en parken in de buurt zijn goed onderhouden | 61% | 61% | 59% | 54% | Kenniscentrum MVS, eens per jaar | ||
3.2 Maassluis maakt als stad een substantiële duurzaamheidswinst | |||||||
Subindicator | |||||||
Indicator | Nulmeting | R2015 | B2016 | R2016 | Status | Bron/Frequentie | |
percentage afvalscheiding (% gescheiden afval op totaal) | 46% | 45% | 52% | 45% | eigen statistiek, doorlopend | ||
Voor 2016 is het percentage gesteld op 52%. De landelijke doelstelling staat op 75% in 2020. Voor Maassluis, met relatief veel hoogbouw is dit niet haalbaar gebleken. | |||||||
3.3 Verbeteren verkeersveiligheid, in het bijzonder voor het langzaam verkeer en optimaliseren OV-bereikbaarheid voor kwetsbare groepen | |||||||
Subindicator | |||||||
Indicator | Nulmeting | R2015 | B2016 | R2016 | Status | Bron/Frequentie | |
aantal meters fietspad omgezet naar asfalt | 0% | 1.000 | 1.000 | 0 | eigen statistiek, doorlopend | ||
In 2016 zijn geen fietspaden geasfalteerd. Niet ieder fietspad komt in aanmerking om geasfalteerd te worden. Dat heeft onder andere te maken met aanwezigheid van ondergrondse infrastructuur e.d. Door een aantal jaar op te sparen kunnen we in de toekomst schaalvoordeel behalen. | |||||||
Aantal haltes dat voldoet aan de landelijke richtlijn voor toegankelijkheid | 20 | 24 + 4 aanleg laan 40-45 = 28 | 26 | 28 | eigen statistiek, doorlopend |